Thursday, July 21, 2011

Welcome Ramadhan 2011.......

Assalamualaikum.....

Wah ni yang aku tunggu selepas sekian lama menunggu akhirnya Ramadhan tiba lagi.Semoga aku dapat menunaikan ibadah puasa buat kali ni.Manelah tahukan kalau xsempat ke hanya Allah yang tahu.Tinggal beberapa hari lagi kite akan menyambut bulan yang penuh keberkatan iaitu RAMADHAN.

.Masuk tahun ni aku rase dah 3tahun aku berpuasa kat KL.Best wooh puasa kat sini meriah sangat.Ini kerana aku dapat berbuka puasa dengan member-member kat hostel memang meriahlah.Tapi tahun ni walaupun puasa kat sini tapi aku dah duk kat umah so xdapatlah nk berbuka dgn kwn-kwn lagi tapi insyallah kiteorang akan buat majlis berbuka bersama nanti.

Puasa, walaupun dulu time-macam ni ingat kat family tapi tahun ni aku rindu jugak tapi dapat kurangkan sikit lah kerinduan dan kesedihan tu coz dah 3tahunkan.Bile dekat nak raye jew aku dgn members aku akan kuar shopping raye ramai-ramai at least 2orang ,ok lah tu.
Tahun ni special sikit bagi aku coz aku and the geng  kiteorang ade assingment or job iaitu kite akan berniaga di Bazar Ramadhan kat seksyen 3tambahan.xsabar rasenye macam manelah agaknye aku berniaga nanti dan ade ke orang nak beli dgn muka-muka kiteorang yang POYO ni.hahahahaah.......Ape-ape pon mesti seronok dan belajr cara cari duit.

Yang bestnye time ramadhan ni aku rindu sangat nak bangun sahur coz kalau aku kat sekolah dulu bile bangun sahur terus xtido sampai aku bersiap gi sekolah,time kat sekolah pulak pagi-pagi mesti kerap gi tandas coz minum air banyak sangat waktu sahur.Manakala kat sini bile aku duk hostel kadang-kadang kiteorang xtido samapilah waktu sahur,coz takot xbangun sahur.Biasenye aku dan kwn-kwn borak or on9 samapi pagi.Tapi effectnye bile dalam class mate memang xboleh bukak ngantuk giler.

Satu lagi best kalau kite duk jauh drpd umah and family bile nak balik raye tu macam lain macam au rasenye macam seronok lah balik raye pas tu tengok orang ramai berpusu-pusu balik kampong,akhirnye stuck in traffic sampai berjam-jam sampai ade satu tahap tu 10-12 jam duk je dalam kete dan berbuka dlm kete.

I hope this puasa menyeronokan from de past coz tahun ni kalau xde halangan merupakan tahun terakhir aku berpuasa kat KL.Manelah tahu tahun depan aku keje kat negeri lain pulak.hahhahaha........
Setiap orang ade citer masing-masing pasal bulan puasa kan..mesti seronok dpt berbuka dgn family pastu gi teraweh sama-sama....hahahaha......ape-ape pon HOPE u all enjoy dgn bulan yang PENUH KEBERKATAN INI....

No comments:

Post a Comment