Monday, July 25, 2011

Saya Anak Malaysia Part 1..

                                                                     Malaysia?????????
Kalau dulu kite sebut name Malaysia kat oversea jarang sekali mereka dengar nama negara kite...
Tapi sekarang sebut Malaysia ramai yang dah tau.....
Saya bangga jadi Rakyat Malaysia.....Kerana Malaysia aman dan Damai..
Tapi sampai bile kite akan aman??dan sampai bile kite boleh hidup senang macam sekarang??

In this part saya just nak tau dan nyatakan ape yang saya tahu...Adakah kita sudah senang dengan ape Malaysia miliki sekarang?Untuk menghuraikan semua tentang Malaysia memang panjang so i make my mind untuk kite mengenali Malaysia dengan lebih dekat dengan sedikit latar belakang.
Kite dah mencapai kemerdekaan selama 54th.Ramai rakyat negara kite ni xtahu dah berapa lama kita merdeka dan ade jugak yang xtau bile kita merdeka.
Tanggal 31 Ogos 1957 kite merdeka daripada penjajahah British,Jepun,portugis,Belanda .
Dan pada 16 September 1963 nama Malaysia mula diperkenalkan apebila Sabah,Sarawak dan Singapura masuk dalam Malaysia.Tapi beberapa tahun kemudian Singapura mengambil keputusan untuk keluar daripada Malaysia.
Adakah anda tahu itu?
Kepada yang xtau sekarang anda tahu.

Saya bukanye nak mengajar anda tentang ni semua, tapi saya rasa ramai diantara kita tidak mengetahuinya dan ramai jugak rakyat Malaysia sekarang terutama berbangsa lain daripada melayu tidak boleh bercakap dan,faham dengan Bahasa Kebangsaan.

Daripada Masalah ini insyallah saya akan buat satu video berkenaan dengan SAYA ANAK MALAYSIA.
Saya akan menyoal beberapa soalan berkenaan Malaysia kepada public untuk kite tau sejauh mana rakyat negara ini tau tentang negara mereka sendiri..
Ini untuk Bulan Kemerdekaan nanti...
Insyallah kalau tiada halangan ia akan tercipta...hhahaha....
tapi xjanji..hahah..

Berbanggalah dengan negara anda sendiri....

No comments:

Post a Comment