Monday, July 11, 2011

Smoking Ain't Macho or ........????

Smoke....Smoking......merokok??(maksudnye same jew)haha
Wah macho ke??cool kew??saje-saje je??or what?

Daripada aku form 1 until now aku berkawan dengan orang yg merokok.Bile dah berkawan dengan budak-budak yg suke merokok aku pon adelah jugak terikut sekali kire terpengaruhlah jugak.Aku pernah try benda tu tapi aku xde lah sampai ketagih takisap sehari hidup xsenang.Aku just try xsalah try kan?Sememangnya remaja suka mencuba sesuatu yang baru...

Aku pernah terpikir dan tertanya-tanya MEROKOK tu ape yang best nye??Nampak cool kew?ke nak suruh aweks nampak macho??or what?Before aku try waktu dulu2 aku ade tanye member aku ape keistimewaan dan advantage lah merokok ni?
So die dengan slumberDOG nye menjawab suke-suke dan baru nampak cool.Aku waktu tu mane tau ape-ape kan so aku try lah sikit....
Ye lah bile kite berkawan dengan budak baik so baik lah kite,(aku tak kate budak yg nerokok jahat) ni ,berkawan dengan budak nakal so nakal lah kite.
Seperti peribahasa "masuk kandang kambing menGEMBEKK...Masuk kandang harimau menGAUNGGgg.."(tak tau betol xperibahasa tu haha)

Tapi aku xmenjadikan rokok itu sebagai Nyawa aku takisap sehari maka matilah..Aku try2 sampai aku terpikir yang rokok tu lebih membawa keburukan daripada kebaikanye.Bile kite merokok xde maknenye awek nak suke kat kite tapi xtau lah kalau pompuan tu pon suke merokok.Bile merokok terpakselah beli perfume banyak-banyak nanti busuk bau rokok.Lepas tu dalam mulut tu ade je gula-gula supaya mulut xdelah bau busuk rokok.

Bile diingatkan zaman sekolah dulu kelakar jugak macam mane lah aku boleh ter-TRY  bende tu..Dan kenapa pulak aku tak terpikir effectnye nanti...Tapi bende dah berlaku buat bodoh jew lah.Aku tak kisah merokok ke tak orang tu asal die baik...Tak salah pon dalam rules....

Harapan aku lepas ni aku xde lah terikut-ikut lagi..hahhahaha.....
Cool or Macho??ermmm.................


3 comments:

  1. jgn mdh trpengaruh .. kte msty kuat pndirian dn jgn mdh ikt kata org .. hahahaa .. jgn isap r0k0k ye br0 ...

    ReplyDelete
  2. aku dulu jer, skrg dah berhenti.
    Tunggu kau belanja aku jerr HAHA #Tiba-tiba

    Promote sikit hee

    http://khairilfahmi.blogspot.com/

    ReplyDelete