Friday, July 22, 2011

Bullying.............

Membuli-Dibuli-Terbuli dan macam-macam hal berkaitan dengan buli ni......
Aku pernah menjadi mangsa buli waktu kat sekolah dulu...Pengalaman aku menjadi seorang mangsa yang xberslah dalam kes ni membuat aku benci kepada seseorang tu.Ade ketikanye aku mahu membalas balik ape yang diorang buat kat aku dulu.Tapi bile dah samapi waktu sekrang perasaan itu hilang dan memaafkan ape yang pembuli-pembuli itu buat pada aku.Entah kenapa aku rase ape yang berlaku dulu hanya sekadar permainan yang xperlu diperbesar-besar kan.Ala budak-budak....

Pembuli-pembuli aku sekarang pon dan jadi baik dan ade tu lagi baik daripada aku.
Persoalanye kenapa mereka dulu suke membuli??
Bagi aku faktorlah mereka ni jadi pembuli kerana mereka pon lemah.Klau mereka tau mereka kuat power mereka xkan membuli mangsa yang lebih lemah drpd diorang.
keduanya mereka ni sebenarnye bosan dengan kehidupan diorang..Maybe diorang xde adik beradik or parents diorang busy sampai xambik berat pasal diorang..Atau buli tu satu hobi buat mereka kalau diorang xMembuli sehari rase macam nak mati ke rase nak sakit ke,kite mane tau kan...hahahahahaha.............

Bagi aku sebab dah lame xkene buli,kalau kene buli pon ok jugak,rase rindu pulak kpd pembuli tu dan rindu pulak nak kene buli.hahha
Oh ye orang membuli kite tu akan kite ingat sampai ketua tapi kalau orang yang xbuat ape-ape pade kite atau baik pda kite maybe kite akan lupakan die..So lebih baik kite kene buli dan membuli kerana orang tu kite akan ingat samapi bile2......Assalamualaikum.............





Sebenarnye aku bosan xtau nak tulis ape!!!

No comments:

Post a Comment