Wednesday, July 6, 2011

Aku ade penyakit jantung kew??

Penyakit jantung??
OMG OMG mintak jauh lah...
Ari ni aku ade terbaca tentang masalah jantung.Aku saje jew search about kenapa jantung berdeggggup laju coz jantung aku gerak lagu kebelakangan ni.Aku search pas tu aku bace artikel die,terkezut aku bile terbaca yang itu adalah tanda-tanda penyakit jantung or serangan jantung.Aku memang dah risau giler waktu aku bace tu.So aku xpuas hati lagi so aku cari lagi artikel lain pon sama jew.
Aku terus blur dan tak boleh pikir ape2 lagi.Tanda2 lain pulak pening,kesan di tangan kiri,batuk-batuk or bersin xhenti2 dan banyak lagi aku xingat.Tanda-tanda tu ade lah sikit pada aku.Aku tak tau nak gi chek kat doctor or tak sebab kalau aku gi chekup aku takut aku xboleh terima kenyataan nanti.
Berkenaan dengan tanda-tanda tu aku cari pulak tentang kenapa jantung boleh berlaku.Salah satu nya adalah kesan minum ais or air sejuk selepas makan.Ini kerana lemak atau ape benda entah membeku dan berkumpul dalam darah.Aku ni pulak mane pernah minum air panas or suam xbest kot.Aku selalu minum ais dan kunyah ais.Dan sebabnya lagi kerana kurang bersenam.Sape kawan aku tau lah yg aku xpernah bersenam dari kecik lagi.Tapi aku pikir macam xlogik je xkan lah xbersenam kene jantung kan.
Sekarang ni jantung aku memang berdeggup laju dah aku takut dan xtau nak gi buat checkup kat klinik ke tak.Aku takut nanti kalau ditakdirkan aku kene penyakit tu aku takboleh terima hakikat dan merisau kan parents aku.Aku tak nak MATI lagi ya ALLAH.....Panjangkan lah umor aku..
Dan kpd sesiapa yg terbaca blog aku ni tolong bagi pendapat aku patut gi jumpa doc ke tak.??plazzz....

rase macam nak nangis je skun ni...takot nye aku kalau lah betol

No comments:

Post a Comment