Friday, July 1, 2011

Anything Cannot....

Wadoooiiiii............

Yesterday aku gi lah daftar untuk masuk sem baru.Kemalasan mula terasa bila kelas dah nak mula semula.Tapi because i'm a student so terpaksa lah...Alah dah tinggal berapa sem jew lagi sabor2...
Aku bukan nak citer pasal aku lazy boy,tapi aku nak citer pasal "Apa Pon Tak Boleh"
Waktu aku nak register tu ada sorang lec ni (ustaz) kata:

Ustaz :Wow panjang rambut awak Fakhrul

Aku   :Hheheee

Lec P:Ni kene kompon ni.

Ustaz:Meh saya gunting!! Kompoun jew..

Aku  :alaaaaa....

Ustaz:Kenapa aaaaalllaaaaa.....Kenapa rambut takgunting??

Aku  :heehehe(tak boleh nak jawab)..
(Aku pon kene lah kompoun Rm10)

Dan daripada peristiwa itu aku tak puas hati dengan Ustaz tu..and  regulations and rules.
Why rambut panjang sikit pon tak boleh?Bukan nya rambut aku macam pompuan or panjang sampai ke perut.
Dan kenapa Malaysia menetapkan peraturan macam tu??Makbapak aku pon xbising kenapa diorang bising-bising pulak?
Rambut tak membawa kesan kepada kebijaksanaan or kebodohan seseorang itu...
Kat US,Uk, dan another countries tak mengambil berat tentang rambut.Japan yang semua orang tahu mempunyai peraturan hidup yang amat teratur pun tak mengambil berat tentang rambut.
Kenapa KITA?
Kalau disekolah tak boleh tapi jangan sampai ke college..Aku memang tak puas hati..Kenapa kita tak ikut US or Uk jew?or another countries yang lebih maju dari kita.?
Berubah lah.......rules dan laws open sikit...

ANYTHING CAN'T


**memang tak puas hati**

No comments:

Post a Comment