Tuesday, April 26, 2011

Kawan.IKHLAS or TERPAKSA??

Kawan adakah kerana keikhlasan atau terpaksa?
Setiap manusia mesti mempunyai kawan dalam meneruskan idop betol x?Aku pun mempunyai kawan kerana kawan itu penting bagi kita dalam kehidupan ini.Tapi persoalanya adakah kite berkawan dengan hati yg ikhlas atau saja2 bagi memenuhi kepentingan diri kita sendiri?

'Kawan untuk gembira senang dicari tapi kawan untuk bersedih sama2 susah untuk kite dapatkaan' itulah realty kehidupan di bumi ini.Aku mempunyai ramai kawan daripada kecik sampailah sekarang kawan memnag ramai tapi yang terbaik hanya beberapa kerat je.Maybe aku pon xmenjadi kawan yang terbaik untuk kawan-kawan aku.Waktu aku senang ramai yang mau jadi kawan dan rapat dengan aku tapi bila aku ade jew masalah,bila aku mintak bantuan diorang macam2 alasan yang diberikan bagi mengelak daripada membantu aku.Aku xmarah pon tapi sedikit kecewa kerana meraka BERKAWAN bukan dengan keikhlasan tapi TERPAKSA..

Terpaksa kerana apa itu aku xtau tapi yg pentingnya mereka xikhlas dalam berkawan..Ada sestengah tu jugak Berkawan untuk mintak bantuan daripada aku jew,bile diorang dah senang mereka lupa akan pertolongan aku dan bila susah balik baru mencari aku balik.

Sejak daripada pengalaman pahit aku dalam berkawan aku mula susah untuk mempercayai kawan dalam masa yang singkat.Biarlah aku berkawan dan mengenali mereka dalam jangka masa yang lama dahulu bagi aku memberikan kepercayaan ini kpd mereka.

Bagi sesiapa yang xsenag dengan aku dalam berkawan dan kalau aku tersilap kata,laku dan sebagainya harap dimaafkan diriku ini yang serba kekurangan,
sebagai manusia ada kekurangnya dan aku memohon maaf atas segalanya..



Akhir kata,walauapa pun jenis kawan yang kite dapat,anggaplah mereka sebagai yang terbaik walaupon korang xselesa denganya.Dan jangan lupakan kawan bila kite senang dan mencari mereka bile kite susah..WASALAM......