Friday, August 19, 2011

Suasana diambang Raya!!

Assalamualaikum,


Tinggal beberapa hari saje lagi kite umat islam akan menyambut bulan syawal dan hari raya.Waktu-waktu macam ni memang best dengar lagu raya disamping itu tidak dilupakan mengejar ibadah di bulan Ramadhan ni.Waktu-waktu petang di penghujung puasa rasa macam sayu dan seronok.Mana taknye kalau macam perantauan macam aku ni,mestilah ingat kampong halaman kan,parent and family.

Sedapnya..
Waktu penghujung ramadhan ni lah jugak kite kuar shopping raya walaupun ade yang dah beli awal-awal tapi kalau bagi akulah beli watu penghujung puasa lagi best baru rasa kemeriahan RAYA tu..Aku teringat bile aku kuar shopping dgn family lagi best.Kiteorang biasanya kuar waktu lepas zohor or asar sebab kurang sikit penat dan dapat BERBUKA kat LUAR.lepas buka kiteorang sambung lagi shopping walaupun waktu tu suntuk sangat coz biasalahkan supermarket tutup pukul 10.hahha tapi seronok kuar dgn family.
Tapi sekarang aku shopping dgn member or sorang-sorang jew biasalah perantauan yang kesunyian.hahahaha..

Bestnye kalau dapat dengan rendang kan!!
Bunga api...Mercun mane??
Bukan tu jew kalau dulu-dulu kat kampong kalau nak raya jew aku dgn kwn-kwn or adik2 aku mesti habiskan duit beli bunga api or mercun.Kiteorang dah xkisah dah duit habis demi mercun janji kiteorang happy.Nanti time raya dapat lagi duit so xbekire sangatlah.haha Sekarang ni pon aku mcm rindu nak main mercun tapi apekan daya usia dah semakin tua malu lah nak main..(setakat ni xkudung lagi lah jari aku).

Kalau diimbas kembali waktu kecik-kecik dulu time raya lah paling dinantikan xkurangnye sekarang tapi kehappy-an tu dah semakin kurang sekarang coz usia dah semakin meninggkat so duit raya pon semakin berkurangan.Jelous jugak aku bile tengok adik aku dapat duit raya,aku xdapat.nak kuar air mata.Walaupun seringgit tapi nilai duit seringgit di hari raya berbeza woooh...



Ape-ape pon SUASANA DIAMBANG RAYA memang best tapi xmasuk HARI RAYA lagi....Lagi BEST!!

No comments:

Post a Comment