Tuesday, August 23, 2011

"Hujan Emas Di Negeri Orang,Hujan Batu Di Negeri sendiri"

Peribahasa 'HUJAN EMAS DI NEGERI ORANG,HUJAN BATU DI NEGERI SENDIRI'...
Masa sekarang ni boleh pakai lagi ke peribahasa ni??
Semestinyalah bolehkan..
Waktu nak dekat-dekat RAYA ni baru aku ingat akan peribahasa ini.hahaha......
Tapi aku jugak menyukai negeri orang ni walaupun bukan negeri aku sendiri,xkisahlah negiri orang ni memang lagi best daripada negeri aku sendiri memang x boleh aku deny-kanya.
Bende yang xde kat negeri aku ade kat sini.Yang lagi best negeri orang ni kite boleh belajar percakapan negeri orang tu.
Cikgu aku dulu ade kata kalau nak keluar daripada tempurung, merantaulah.Apabila merantau kite belajarlah menggunakan bahasa negeri tersebut.So bagi aku xde istilah 'LUPA DARATAN' atau sebagainya...
Bayangkan lah kalau kite tinggal kat negeri orang pon kite masih berDIALOG negeri KItE itu menunjukan kite xboleh terima ape yang ade kat negeri tu...xsemua orang dapat faham percakapan negeri kita tambah-tambah lagi kalau kite duk kat UK or US kite pulak asyik cakap bahasa melayu,ade ke orang sana faham ape yang kite cakap??mereka buat Don'tknow jew...ahahha

Ermm aku xkisahlah negeri aku or negeri orang lagi best yang penting sekarang aku masih kat MALAYSIA so selagi ia masih MALAYSIA aku dah bersyukur kerana malaysia aman....
Aahh....dah 3tahun aku kat sini aku rase macam dah xnak balik pulak kat negeri aku..because sini 'LAGI BEST'..Saudara mara pon ade Everything here lah......

Raya je aku balik......hahaha...ASSALAMUALAIKUM......