Wednesday, August 10, 2011

3 days of exhausting

Finally........
Habis jugak kerja aku 3 hari berniaga di Bazar Ramadhan.Penatnya takterkata,dan bagi aku...aku dah  tak sanggup lagi biarlah dapat keuntungan banyak pon memang aku xnak dah berniaga..
Kerja ni untuk subj Entrepreneurship.bagi sesiapa yang xpernah buat kerja or bekerja sebelum ni like me memang ni pengalaman lah bagi aku.Dan benda ni mengajar aku tentang betapa susahnya mencari duit.

First day : aku rase macam aku dah nak mati kepenatan walaupun aku tau aku xde lah buat banyak sanagt keje hahaha tapi aku betol-betol penat tambah lagi di bulan puasa dgn cuaca yg panas giler ni.Nak nangis aku rase dibuatnya bila berhadapan dengan situasi yang macam ni.

Seconday : Still malas nak gi bukak gerai waktu panas2 dalam pukul 3ptng tapi aku pikir pasal Mark je untuk naikan pointer aku,so aku terpaksa merajinkan diri aku yang memang malas giler dan kepenatan terlampau ni untuk melangkah kaki kuar rumah dan pergi ke gerai.Waktu berniaga pulak baru aku tau SAKIT HATINYA bile orang xnak beli kat gerai kita,begitulah perasaan org yang berniaga memanggil kita utk beli kat kedai die tapi kite buat BODOH je..Memang annoying gyler.

The Lastday :Alhhamdullilah sampai jugak hari penghabisan nya aku berniaga.Kalau sebelum ni aku excited giler nak berniaga tapi bile dah berniaga aku rase bile lah nak habis 3 hari aku berniaga ni.Memang aku dah xlarat dengan keje assingment nya lagi xsiap.Dan for the lastday ni dalam otak aku hanya pikir bile nak tamat hari ni?aku nak balik dan berehat secukupnya.Tapi the best last day ni ialah bile kepenatan itu berkurangan sikit berbanding dgn hari2 seblm ni.

Dan yang terbestnya bile aku join benda ni,aku dapat pikir betapa susahnya Makayah Kite mencari duit walaupun dgn cara berbeza.Dan aku jugak diajar tentang PERSAHABATAN dan KERJASAMA dlm Group.
(Thanks to all of you TAQI,BABY,FIFY,DINI,SUE,AND PALI)
You all The best...Thanks....to Bad aku try untuk kurangkan perasaan Malu..hahaha....

No comments:

Post a Comment