Thursday, August 11, 2011

Riot!!!!!!

Riot in London...Negara yang aku anggap bertamadun dan maju like Britain boleh berlakunya riot like that.Ini memang xdijangkakan kerana pandang dunia terhadap negara dan ibu kota seperti London akan berlakunya riot yang dianggap terburuk sejak 30tahun.Hal ini just gara-gara seorang remaja kulit hitam ditembak mati polis.Dengar khabarnye rusuhan ini dah merebak ke Liverpool,Nottingham dan Manchester..dan remaja lelaki(Malaysian) disamun.

Aku hanya mampu ucap terimakasih ALLAH kerana hal sedemikian xberlaku di Malaysia.Walaupun kes macam tu pernah berlaku di sini dimana seorang remaja (Amirulrashid) di tembak mati juga oleh polis.Selamatlah rakyat Malaysia lebih bertamadun daripada belia di London.

Ini just pendapat aku tentang Riot yang dilakukan oleh rakyat.Bagi aku buat ape kita nak merusuh kerana hal yang sekecil itu.Selagi rakyat sesebuah negara itu cukup makan,sihat,dan kerajaan tidak menindas rakyat,so rakyat xpayah nak menyusahkan diri mereka sendiri pergi merusuh sedangkan KESAN nya nanti keatas MEREKA sendiri.Ini seperti bile negara dalam keadaan huru-hara rakyat sendiri juga susah untuk kuar cari makanan,tidak dapat mencari rezeki dan serng hidup dalam ketakutan.Bagi aku xde makneye adekan riot walaupun tujuaan-NYA baik.Tapi fikir lah panjang2 sebelum melakukan something.

Kat Malaysia aku justdapat bagi contoh bile ade sesetengah pihak yang xpuas hati dengan kerajaan mereka bukanya nak berbincang or doing something yang boleh menyelesaikan masalah tapi mereka ni menambahkan lagi masalah adelah.

Riot Bersih..
BERSIH 2.0-9july11 membawa banyak kerugian kepada rakyat itu sendiri.Kalau akulahkan aku xkan buat something yang menyusahkan dirisendiri.Dan Allah masih sayangkan MALAYSIA dan pihak tertentu xpayahlah nak SELAMATKAN MALAYSIA kerana mthis country aman dan damai.Alhamdullilah Malaysia 9July lalu tidak jadi macam London harini.

Jagalah Malaysia selagi Nasi masih boleh diselamatkan daripada menjadi Bubur...

No comments:

Post a Comment