Tuesday, May 3, 2011

Nampak baik tapi hati macam BINATANG

Assalamualaikum....

Semalam aku ade tengok berita seorang guru agama mencabul dan melakukan seks luar tabii keatas anak angkatnye yg OKU.Tertuduh yg berpakaian JUBAH putih dan serban (nampak baik je orng tau ni) melakukan pekara yg terkutuk ni..
Apenak jadi ngn dunia sekarang ni?Ini bagi aku jangan kita tengok orng tu baik dari luaran saja tapi kene mengenali dari dalam diri orng tersebut dulu.Xsemestinya orng yg luaran nampak jahat ia nya jahat kerana apa yg kita lihat xsama mcm ape yg tersirat dari dalam dirinye.

Ade sesetengah orang beranggapan yg orng yg mukanya baik sebaik-baik malaikat dan tingkahlakunya xseperti orng jahat boleh dikatakan die tu baik dan boleh di gelar ulamak.Dan orng yg xnmpak baik pun dan xberpakaiaan jubah dan serban itu sekali pun boleh kita fitnah yg die tu jahat.
Bagi aku ulamak sekali pun boleh melakukan dosa-dosa besar apabila iman dlm diri mereka dah hilang dan syaitan mula merasuk diri mereka..

JANGAN MENILAI DIRI ORANG DARIPADA LUARAN SAJA.
NILAILAH DARI HATI MEREKA.....