Sunday, October 2, 2011

Talking about the next life.

Wah sekarang ni kita dah masuk bulan Oktober kan..ade 2bulan jelagi kita akan masuk tahun baru 2012.Ini bermakana setiap orang meningkat umornye.begitu jugak aku.Pe\jam celik-pejam celik dah 2012..
Begitulah kehidupan masa berjalan dengan pantasnye dan ape yg kita buat dalam masa yg diberikan.

Erm...memandangkan hanya tinggal beberapa bulan saje lagi untuk ke tahun depan,aku jugak tinggal beberapa bulan lagi untuk melangkah ke kehidupan yg lebih mencabar.Bulan 11 ni aku daah final exam utuk sem ni.dan kalau diizinkan Allah aku tahun depan aku akan habis study.ni kira nye tahun depan dah last year lah aku belajar.Selepas habis study semestinya aku akan bekerja.Itu cabaran yg aku harus hadapi.Kalau sebelum ni aku xpernah bekerja walaupun cuti panjang.Dan ak hanya ade pengalaman dlm berniaga bulan puasa hari tu selama 3hari je kat bazar ramadhan.Tupun untuk kerja kursus dan dlm 3hari tu memang penat giler.Dari situ aku baru tahu mencari rezeki dan wang bukanye mudah.

Selepas ni bekerjalah aku,dan jadilah aku seorang yg dewasa kerana dah bekerja.Dalam bidang ape tu aku xtau lagi.Kalau ikutkan aku memang aku xsuka ambik kos bisnes ni tapi parents aku suruk terpaksalah ikot.Nanti kalau ade peluang aku nk tukar cos lain bile ambik degree nanti.Tu kalau aku rajin study lagi kan.

Agak-agaknye lah kan lepasni cabaran nye mesti lebih berat kan berbanding sekarang..Kalau sekarang ni susah sikit kite boleh mintak tolong parent tapi bile keje nanti parent kita nk ke tolong kite lagi terutama dlm hal kewangan.

'Ko dah keje xkan nk mintak duit aku lagi'
Kata si ayah....hahaha

hhaa...dah lah aku dah xde idea dah ni nk tulis ape lagi.Yang penting aku berharap kehidupan selepas ini akan menjadi lebih baik drpd sebelum nye.Insyallah...

'Orang yg cerdik pandai belum tentu akan mendapat kehidupan yg baik,
dan orang yg kurang berpendidikan belum tentu hidupnye susah sepanjang hayat...Rezeki,jodoh dan pertemuan,ajalmaut semuanya tuhan yg tentukan.'


Assalamualaikum....
enjoy my Blog.!!!

No comments:

Post a Comment