Monday, September 26, 2011

Menjadikan kemungkinan Satu Realiti

Bile aku tengok je iklan TM pasal seorang anak menberitahu ayahnye yg die skor 2Gol dalam perlawanan bola sepak tetapi tidak di banggakan oleh ayahnye dan si ayahnye pula lebih membanggakan anak orang lain yg mendapat 8A's dalam exam.
Dan daripada itu die berazam yg akan buat ayahnye bangga suatu hari nanti.

Daripada iklan tu aku terasa,aku belom lagi membanggakan ayah aku dan family aku.Yes exam aku memang xdapat 5A's,8A's or 12A's kadang-kadang aku ade jugak rase bersalah,malu jika dibandingkan dgn adik-adik aku or my friends but aku bukanye xtry aku dah buat ape yg aku mampu tapi tetap xdapat jugak nk buat mcmane kan.Bile itu berlaku setiap kali exam ak dah mula buat don't know dah.Biarlah ape yg ayah aku cakap biarlah die nak bandingkan dgn sape je die suka asalkan aku xmenyusahkan orang lain,aku pon xde lah berkawan dengan bidak-budak liar..

Ah tu time aku sekolah-sekolah dulu.Tapi sekarang aku rase kematangan tu dah mula ade pada diri aku.Aku berjanji walaupun aku ni xsepandai orang lain dan aku jugak xsebodoh orang lain.Bak kate orang setiap manusia ade kelebihan dan kekurangan masing-masing..Insyallah aku akan buat abah dan family aku bangga dengan aku suatu hari nanti.

Ape yg akan berlaku nanti kitta xkan tahu betol tak??So xsalah kalau kemungkinan itu akan menjadi satu realiti suatu hari nanti.Aku akan berusaha dalam bidang yg aku minati dan akan membanggakan family aku dan menjadikan aku seorang abang dan anak yg bukan mengharapkan ibubapa sahaja.Inyallah.......
"Saya janji akan buat abah bangga satu hari nanti"

No comments:

Post a Comment