Wednesday, October 5, 2011

Our bahasa Jiwa Bangsa..

Assalamualaikum...

Hi..aku tengah bosan ni xtau nk buat ape.So aku updatelah blog ni kejap kan..haha.
Erm hari ni aku nk citer dan komen pasal BAHASA KEBANGSAAN.

Malam ni waktu aku tengah syok layan Twitter aku terbaca satu tweet ni. Die tulis "Okay I just saw a racist commercial! It says we amalkan our bahasa Negara,so that means we can't use English?It's the international language"..
Wah sedap mulut die je tu iklan racist..Die sekarang ni kat mane sedarlah sikit die bukan nye duk Singapore ke US ke.Malaysia ade bahasa kebangsaan.
Aku xmarah bile die menyoal penggunaan bahasa kat sini tapi aku rase macam sakit hti sikit bile ia kate itu Racist.What the fuck..
So kalau iklan penggunaan bahasa melayu itu racist ape yg die belajar kat sekolah di Malaysia ni pon perkauman laH.


Die xbangga ke dgn bangsa die?knp lebih membanggakan bahasa english?Bace buku history lah bro.Bahasa kebangsaan kita bahasa ape.Ingat ni kat mane singapore.


Yes english is international language but bile berkomunikasi dgn Malaysian ckplah bahasa kita,Our lenguage.Kalau kat Japan or Korean mereka xdenye nk gune bahasa english ni..


Aku disini bukan nk marah tentang penggunaan bahasa kebangssan tapi bile ini diPolitikan dan dikatekan ricist itu memang melampau.
Aku pon ade guna bahasa english but i don't think that racist...........

No comments:

Post a Comment