Friday, May 25, 2012

KAIN PELIKAT!

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Tau ape itu kain Pelikat? Ala kain yg dipakai biasanya oleh kaum melayu di negara kita ni.Kalau sekarang ni biasanya digunakan untuk budak2 lepas sunat barulah pakai kain pelikat tu, kalau x jangan harap nk pakai.

Kalau dulu2 kita boleh tgok org pkai kain ni all day but now sukar sunggu nk tgok anak2 muda skun pkai kain pelikat tu. Xyah nk kata org lah kan aku pon xpakai kain pelikat kecuali waktu nak solat. Tu pon ayah aku paksa aku belajar pkai kain pelikat waktu sekolah rendah lagi. Mula2 xpandai nk gulong kain tu tp bila dah diajar berapakali baru aku pandai, tapi masalahnya bila aku gulung tu adik aku ckp  mcm pompuan pkai kain batik.kahkah aku pon tgok mcm pompuan. Tapi xpelah sekurang2 nya aku pkai jugak.

Sebab kenapa aku xpakai kain pelikat tu kecuali solat kerna aku rasa xbest tau rasa berangin je, lepas tu bila nk melangkah perjalanan tu xboleh kangkang luas-luas terbatas lah langka kaki aku nanti jln pon mcm pompuan terkepit-kepit.

sunat je pakai kain pelikat!!
ahh baru ingt waktu keck2 dulu sebelom aku bljar pkai kain ni aku ade suruh mk aku beli kain pelikat ni,lepas tu jadikan ia seluar kan bagus seluar tu diperbuat dgn kain pelikat, bila suruh pkai kain pelikat kita pkai jelah seluar tu kain pelikat juak kan.haha idea tu sampai skun aku nk try buat tmbah2 klau buat seluar pendek mesti lawa petak2..

Oooklah sampai sini jelah citer pasal kain pelikat, sebenarnya aku xde idea sgt pon pasal kain pelikat ni, tapi disebabkan kebosanan thap dewa aku tulislah blog spt jugak ilang bosan aku ni..

To all readers tq coz baca blog aku..blog aku ni sebenarnya tempat aku luah perasaan dan kebosanan aku jew..!!

Assalamualaikum 1Malaysia...

No comments:

Post a Comment