Thursday, January 12, 2012

Why Islam??

Assalamualaikum...Salam 1Malaysia

Hari ni is a tiring day.Coz aku terbiasa balik awal tapi sejak aku praktikal ni asyik balik lambat je kan memang penat lah.

Today i want talking about Negara Islam..
Waktu aku lunch tadi aku adelah borak-borak dgn member aku about isu semasa.Dlm kami borak tu sorang hamba Allah menyoal aku and member aku..
"why Islam country susah nk maju and selalu ada masalah??
Aku diam seribu bahasa dan waiting the answer.
Jawapan die senangje coz Umat Islam in this world ada banyak Mazhab dan ramai yg terlalu bangga dgn mazhab masing2 sampai umat Islam berpecah kpd banyak group..

Aku terdiam sejenak,ape yg diperkatakan ada betulnye.
Umat islam jugak tidak bersatu untuk menumpaskan kuasa Barat(non Muslim) yg kini menguasai dunia.Dalam Islam kita dilarang sama skali berpecah dan bergaduh sesama sendiri tapi reality harini itu yg berlaku.

Takpayah pegi jauh,Di MALAYSIA jugak terdapat perpecahan dlm kalangan umat Islam.Contoh terbaik adalah pergaduhan dan perpecahan disebabkan ideologi politik yg berbeza.PAS and UMNO sejak dri dulu bergaduh dan ingin menunjukan siapa betul.
Aku disini bukan mahu kaitkan politik dlm this blog but for example inilah ia.

Puak-puak Pas menyalahkan UMNO dalam hal-hal berkaitan Islam tapi mereka xsedar yg mereka jugak bukanya betul sangat.
Bagi aku ISLAM sepatutnya bersatu bagi memajukan ekonomi Negara Umat Islam supaya menjadi negara yg disegani Dunia.Biar Islam Country menguasia ekonomi dunia dan menjadi contoh kpd negara lain bagi menjukan Islam itu hebat dan betul.

Kalau asyik menyalahkan satu sama lain sampai KIAMAT pon susah untuk negara islam menjadi hebat mcm zaman Kerajaan Umayyah,Abasiyyah,Uthaminiyyah dan lain-lain.

Kalau dilihat sekarang seperti Syiria,Tunisia,Pakistan,Libya,Iraq,Khazastan, mempunyai masalah dlm pemerintahan mereka.Dan oleh hal yg demikian negara2 tersebut menjadi kucar-kacir dan ekonomi xmenentu.Ini ke yg kita nk tunjukan ajaran Islam yg sebetulnya bahawa Islam itu suka perpecahan??dan suka berperang dan selalu Riot??
No kita xnk dipandang sebegini.

Sememang nya Aku bersyukur coz live in Malaysia.Kita juga patut berterima kasih kpd pemimpin-pemimpin kita kerana telah menjadikan Malaysia negara contoh kpd negara-negara ISLAM yg lain untuk terus membangunkan ekonomi islam..Sape boleh menjadikan malaysia seperti hari ini kalau tidak pemimpin kita??

Puak yg akan menjatuhkan negara!!
So janganlah umat Islam berpecah kerana hal yg kecil demi kepentingan politik dan kehendak individu untuk menjadi PM..Kalau jadi PM pon hanya di dunia diakhirat TIDAK!

(OrangBiasaygKerdil)...

Assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment