Thursday, February 14, 2013

School Prefect

Assalamualaikum...

Malam ni aku nk story kenangan manis waktu aku jadi pengawas dulu. Aku dilantik untuk memikul tanggunjawab menjadi pengawas bukanlah dr sekolah rendah but waktu aku form 4. Tu pon setahun je aku bergelar PENGAWAS.

Aku sebenarnye xteringin pon nk jadi pengawas dan xminat langsung pakai baju pengawas yg xberapa nk lawa tu (baju kuning seluar itam). Tapi bile aku naik form 4 cikgu kelas aku tu cikgu pengawas sekolah. So dia nk cari calon-calon baru untuk jd pengawas pd tahun tu. Entah macamne dan xtau sape punye keje bagi nama aku kat cikgu tu, esok nye aku diberitahu aku terpilih untuk jd pengawas. Aku dah bagi tau cikgu tu yg aku XNAK tp die buat bodoh je. Waktu tu perasaan nak bangga memang xlangsung rase mcam sekolah ni penjara xbest sebb xde sape dengar suara aku.

So lepas aku dilantik mnjadi pengawas yg belom rasminye lagi tu selang beberapa minggu aku dan yg lain kene mengikuti kursus pengawas selama 3hari 2malam kat hostel sekolah. Fucking bitch bapak xbest duk hostel. Waktu tu aku xtau yg hostel tu best sebenarnye but bile dpt tau aku kene tidur hostel 3hari 2malam rase macam nk benti je sekolah hahaha...

Pada petang last day persekolah aku balik umah dan packing things untuk dibawa ke ostel. Dengan perasaan berat hati,berat tulang, berat barangnye lagi aku mengheret beg dgn muka yg nk marah,menyampah,sedih dan mcm2 lagi...

Sampai di kawasan sekolah aku jumpe member2 aku, borak2 dpt ilangkan kesedih aku ni samapai pkul 4 or 5 waktu tu time register kat dewan makan hostel. Aku jumpe budak2 sekelas aku, senior dan junior. Ade junior ni form 1 adik member aku, aku kenal and i got dorm sama dgn dia. So aku kwn jelah dgndia sebb member class aku waktu tu xngam sgt dgn aku so aku kwn jelah dgn budak2...hahaha

1st night kat ostel, waktu makan untuk budak ostel ialah pkul 7mlm I feel sooo weird dinner pukul 7 dah mcm buka puasa pulak kan. Ok yg tu xkesah but stay kat hostel sekolah jauh beza dgn duk hostel U. Bende paling aku xsuka makan kat hostel sekolah ialah pinggang dia dah mcm banduan dlm jail, nasi lembik mcm nasi air, lauk semua xbest fuck sakit hati waktu tu but dlm kepala otak aku ni just think possitv je ingt just 3days fakhrul klau x dah lama aku cabut lari.

Activity mlm tu aku xberape nk ingt, but mlm kedua tu ade activity yg best lah jugak.. Waktu tu pukul 9 mlm xsilap aku. Kiteorang dipaksa tutup mata dgn kain, waktu tu aku take my cermin mata off and letakdlm poket seluar. Oleh sebb aku xtau ape activity die aku xpikir pnjng so aku letak jelah cermin mata aku dlm poket. haha sekali aku kene held some rope and kene ikot tali tu sambil duduk mencangkoong, lengguh die bapak lah tau bukan tu je klau tali tu terlalu rendah aku kene meniarap bagai. Dalam syok aku meniarap aku risau jugak spek aku dlm poket seluar kot-kot patah kan, cuak bai!!

Lepas je activity tu selesai kiteorng tido tanpa mandi dgn seluar yg kotor nye tp bende tu best dan seronok giler.

Selepas kursus tu aku mnjalani kehidupan aku sebagai pengawas. Aku kene baca doa, spot chek dll bapak r dah mcm polis pulak. Dalam aku jd pengawas ade r jugak aku langgar rules, ingt aku ni skema ke nk ikot laws yg mengarut tu. Kadang2 aku pkai baju sekolah biasa, join member s---- but smoke 1kelas xtau aku s--- sebb waktu tu aku s--- dgn junior member dekat umah aku. Time spotchek aku pon bawak phone pandai makan pandai simpan r kan.

So bende yg xbest jd pengawas adelah bukan sebb pkaianye sahaja tapi baca doa kat assembly fuck malu gile kot waktu aku baca doa tu aku rase depan aku gelap je dgn suara yg mngigil..haha Oleh sebb tulah kot bile naik form 5 je aku benti jadi pengawas. Lagi pon aku xdelah baik sgt untuk jadi pengawas dan ia akan disturb aku bile aku nk senang2 dgn members.

Cukuplah pengalaman setahun klau bende tu berulang lagi pon aku xnak jadi pengawas..wkwkwkw

NITE.................................

No comments:

Post a Comment