Monday, February 18, 2013

Impian!! (gemok?)





Bercakap berkenaan IMPIAN semua orang ada impian masing-masing. Ade yg mahu menjadi Pelajar cemerlang, dekan, jadi kaya, dapat awek/pakwe cantik dan hensem dan ada yg mahu jadikan hidup mereka lebih baik dari sekarang. 

Manusia perlu ada cita-cita dan impian mereka tersendiri begitu jugak aku kan. So aku just nk share kat blog aku ni about my dream. Klau dulu2 waktu kecik2 cita-cita tinggi nak jadi DOCTOR, ARCHITECT, TEACHERS, dan sampai satu tahap nk jadi PM Malaysia. Silap aku dulu2 kerana bercita-cita tinggi sangat sampai aku terlupa yg aku xmampu untuk menjadi semua tu kalau aku xbelajar betul-betul.

Sekarang dah besar aku ni dan dah tau klau dgn hanya memasang impian tanpa kerja keras impian hanya akan jadi mimpi indah dan ia tdk akan jd realiti. Tapi dalam article ni au bukan nk citer pasal cita2 yg waktu kecik2 dulu tu tp impian aku skarang adelah nk MEMBESARKAN BADAN hahaha kelakar. 

Weeh sioll ape ni tu ke impian aku? ah lantak lah jnji aku ade impian bukan mcm budak-budak skun yg ramai xde impian yg diorng tau nk enjoy je sepanjng hayat.. 

Kenapa nk besarkan badan???

Bukan ape aku bersyukur dgn ape yg aku ade skun, dan Allah kurniakan aku dgn cukup sifat tapi........ every   human ada want diorang masing2 kan. Kalau aku pegi sekolah,kolej,kerje,public semua kata aku kurus adoii tau lah kurus aku bukan xmakan,xcukup makan jauh sekali tp aku makan lah ape pon badan aku tetap maintain kurus. hahah nampak hodoh jugk kurus ni tp aku berusaha untuk menaikan berat badan lah konon so aku pgilah beli susu gemok, makan beberpa tin aku pikir ni bukan nk mengemukan ni, ni nk mnghabiskan duit aku bayangkan 1tin susu harga die rm130 inggit sebulan 4tin bankrup aku gini.

So aku try cara lain makan vitamin, workout, dan mcm2 xjgk gemuk samapi satu tahap ade jgak rase giveup but bak kata JUSTIN BIEBER "NEVER SAY NEVER" jadi aku usahala lagi even if aku lose my appetite aku paksa juga mulut aku makan.
Jealous?
Sape xjealous kan bile tgok org lain badan tough2 kite je keciput kecik dan mcm mumia berjalan.hahah (mengata diri sendiri) aku memang jelous dowh tp tulah Allah mencipta hambanye dengan kelebihan dan kekurangan supaya kita xpoyo sgt kat muka bumi ni. Aku bersyukur walaupon kurus kecik molek aku xde penyakit kan kan.

Skun aku berusaha untuk workout ala kat umah pon jadilah kan dgn belajar kat YOUTUBE. wahh xpe klau xjadi jgak orang kata LEPAS KHAWIN nanti GEMUK last method  untuk gemuk ialah KHAWIN ehemehem..

Gud Luck Fakhrul..........


2 comments: