Friday, July 27, 2012

Kita Masih Mampu Smile!

Assalamualaikum.


Syukur Alhamdulillah aku di lahirkan di bumi bertuah ini Malaysia. Negara yg aman dan damai, dan paling penting kita masih mampu senyum dan ketawa. Ini kerana diri merasa bangga,bertuah berada dlm negara yg aman tiada pergaduhan kaum, tiada pemberontakan dan tiada penindasan agama. 


Islam menjadi agama rasmi di sini dan agama lain boleh diamalkan secara bebas. Tidak seperti di negara2 lain seperti Myanmar,Selatan Thai, philippine dan bnyak lagi yg sering berlaku keganasan dan pemberontakan.
Baru-baru ni kita dikejutkan dgn penindasan umat ISLAM di Myanmar.


1) 52 ribu umat islam disembelih dlm mase hanye 6 minggu2) 22 buah masjid dibakar, sebahagiannyer dibakar bersame dgn jemaah ketika menunaikan solat3) 60 buah kampung islam di bakar... 4) wanita dirogol sampai mati5) jenazah umat islam tidak dibenarkan di ambil,di tanam..mereke akan humban dlm laut atau dibiarkan hingge di baham anjing26) kedai2 mkn tidak dibenarkan menjual mknn pd umat islam7) sesiape yg betulkn kembali masjid yg dibakar td akn dihumban dlm penjare


Adakah anda mahu ini berlaku di Malaysia?? Kita merasa bersimpati atas ape yg berlaku di sana, dan aku disini dan kita umat islam di Malaysia hanya mampu berdoa untuk mereka yg sesaudara dgn kita. 

Saya ambil petikan ini dr sorang hamba Allah:

"Satu masa dulu Umat kita paling kuat, sekarang kita ditindas tak sudah-sudah.
APA YANG MEMBUAT KAU DAN AKU LUPA?
Adakah makan kita cukup,tidur kita hangat, keluarga2 kita xdibunuh?"

Bersyukur lah dengan apa yg kita ada sekarang di MALAYSIA. Ingat bangsa kita,agama kita mampu menjadi lagi kuat dr mereka yg menzalimi ISLAM. Kita mampu melawan tindakan2 mereka jika KITA BERSATU..

Harapan dan nasihat aku Jangan jdikan Malaysia mcm negara lain, jangan hancurkan negara yg aman sekarang demi kepentingan politik, jangan merusuh,memberontak oleh kerana apa yg kita nak takdapat. Islam tidak mengajar kita menjaatuhkan negara islam selagi umat islam,agama islam tidak ditindas. Selagi umat islam di Malaysia tidak dibunuh,di siksa,di rogol  mcm di Myanmar jgn hancurkan keamanan ini.

Dan aku juga berharap dan berdoa MALAYSIA tak kan jd mcm tu. 
Sayanglah Malaysia jgn sampai negara ni jatuh ketangan kafir-kafir yg beria-ia mahu menjatuhkan ISLAM di Malaysia dan mereka sanggup bekerjasama dgn org islam sendiri yg mahu cita-citanya tercapai iaitu untuk menjadi PM.
Jgan jadi bodoh oleh kerana seorang manusia juga yg tidak perfect, dan sanggup melakukan ape saje demi diorang walaupon negara tergadai,agama dihina dan dipijak.

KITA MAMPU TERSENYUM!!