Saturday, July 21, 2012

Bulan Keberkatan bagi Islam dan UmatNYA.

Assalamualaikum.. Pejam celik pejam celik dah masuk bulan Ramadhan kita ni. Rasa baru semalam kita sambut syawal dah Ramadhan balik. Sungguh cepat masa berlalu dan semakin cepat jugak lah masa kita untuk meninggalkan dunia ini.

Alhamdulillah akhirnya aku dapat jugak merasai ramadhan tahun ini,Terima kasih Allah kerna masih lagi memebri aku nafas untuk aku terus mengerjakan suruhan MU di bulan yg penuh keberkatan ini.

Setiap amalan dan kelakuan dibulan ini amat besar ganjaran nya.So marilah kita ramai2 berlumba untuk mengerjekan ibadah dan suruhanNYA.

Teringat ramadhan yg lalu, ketika kami rakan sekelas meraikan ramadhan dengan penuh kegembiraan. Kami sepakat untuk berbuka bersama di padang depan ISTANA KEHAKIMAN di Putrajaya. Lepas balik dr class aku blik rumah dan siap2 untuk ke bazar ramadhan di present 2 Putrajaya. Kiteorng semua berjumpa disana dan mencari juadah untuk berbuka. Detik itu tidak akan aku lupakan sampai bila-bila. Teringat telatah members aku yg mempunyai pelbagai gelagat. Dan waktu tu jugak hari kemerdekaan dah dekat so waktu tu aku mngambil kesempatan untuk merakan video sempena bulan kemerdekaan..mcm2 jwpan dr diorng aku dpt berkenaan merdeka.

Dan siapa sangka tahun ini kami semua telah dikejut kkan dengan pemergian seorang kawan kami iaitu Amiruddin. Dia terbabit dlm kemalangan dan telah meninggal dunia. Kesedihan yg xdpt aku gambarkan. Klau tahun lepas kita orng berbuka bersama tahun ni dia xdpt mnyambut bulan ramadhan bersama kita org..
Al-Fatihah buat beliau....

Harapan aku ramadhan tahun ni ialah aku harap aku dapat mngumpul sebanyak mungkin pahala dan insyallah try untuk melakukan ibadah dibulan yg penuh keberkataan ini.
Kpd korang semua marilah sama-sama buat yg terbaik dlm bulan yg terbaik ini. Moga-moga kita dpt keberkatan dr Nya, insyallah.

Akhir kata dr sy
"SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK"