Sunday, February 26, 2012

Mengapa Doa Ku Belum Dimakbulkan??

Doa?
Kenapa?
Takde satu pun yg tertunai?

Assalamualaikum..

Korang semua mesti pernah berdoakan?Mustahilah kalau korang xpernah berdoa sepanjang hidup korang..Tapi adekah doa korang yg selama ini hari2 korang doa ianya tertunai?Ade yg ditunaikan dan ade juga tidak.
Aku sering jugak tertanya-tanya kenapa doa aku yg dah berapa lama aku mintak tp belum lagi menjadi realeti dan ia belom ditunaikan.

Dari sekolah aku berdoa agar aku dapat full A's dlm semua exam but ianya xjadi sampai lah sekarang.Aku mintak setiap kali ake lepas solat,kadang2 solat hajat tp benda tu mcm xde yg berubah.Adekah Allah tidak mendegar doa aku?Ape yg aku mintak?Atau Allah tidak mahu aku dpt ape yg aku nak selama ni?

Ade org kata,Berdoa shja xjadi jugak kite perlu berusaha.Ya betul salamani pon aku ade jgak berusaha utk dptkan ape yg aku nak tp aku akui yg usaha aku itu xdelah keras sangat ianya sekadar dan satakat yg aku mampu sja.Usaha itu tangga kejayaan kan kan?

Dan ade jugak somepeople kata Doa Ibu lebih baik dan cepat dimakbulkan.Aku sering bagi tau mak aku agar selalu doakan aku dan aku percaya bahawa mk aku sering doa kan aku dunia dan akhirat.

Maybe doa aku dan ibu aku Allah belum mahu makbulkan lagi kerna klau ianya dimakbulkan nescaya aku mungkin berhenti untuk berdoa dan akan lupakan Nya.Aku tau bahawa ALLAH lebih mengetahui dan Ia maha Pengetahui..

Aku berharap bile one day doa itu dimakbulkan aku tidak akan lupakan ALLAH..dan Aku berharap setiap masa aku akan selalu ingatkan-NYA dan bukanya tika susah shja.

Ya Allah ko makbulkan lah doa hamba-Mu ini........

No comments:

Post a Comment