Monday, February 13, 2012

Kawan Bukan Lawan.

Assalamualaikum...

Harini aku inging membincangkan isu kawan.

Di dunia ni semua org ade kawan.Xkira lah miskin,kaya,tua,muda,pompuan atau lelaki.

Tapi amat sedih bile seseorang yg dianggap teman sejati akhirnya menghancurkan 'Persahabatan' antara kita dan dia.

"Tak sangka dia buat aku macam ni.Aku anggap dia tu kawan yg betul-betul ikhlas ...tapi,kenapa dia tikam aku dr belakang?"

Korang pernah tengok LASKA PELANGI tak.Cerita yg mengisahkan 10org pelajar miskin mengharumi kesusahan utk mendapatkan ilmu menambahkan lagi keutuhan ukhuwah dlm kalangan mereka.Mereka diuji dlm kehidupan mereka dgn kemiskinan dan kepayahan sepanjang melalui dunia sebagai seorang pelajar.

Dalam filem ni ingin ditonjolkan elemen ukhuwah dan perjuangan menuntut ilmu..

Dalam dunia hari ini,adakah masih wujud masyarakat yg sama-sama mengejar kejayaan seiring dgn persahabatan??
Semua org berlumba-lumba utk mencari kehidupan sama ada dlm dunia pengajian atau alam pekerjaan..

Kalau korang nk tau,KEMANISAN PERSAHABATAN hanya dpt dirasai bile kita ditimpa kesusahan dalam meneruskan perjalanan sebuah kehidupan.Ada tangan yg menghulur utk mengurangkan kesusahan yg kita alami an tangan itu adelah tangan SAHABAT kita.

Biasanya kwn baik kita yg selalu menikam kita dr belakang.Kita mempercayainya 100% sehingga cerita dlm kain pun kita berkongsi bersama.Sebab itu sahabatkarib itu boleh menjadi musuh paling berbisa drpd musuh yg kita ade sebelumnya..

Maka dengan itu,jagalah hubungan persahabat kita ini agar ia tidak musnah dek kerana hasad dengki,irihati,dll.

Akhir kata dr saya...

I love My Friends...