Saturday, December 10, 2011

Rotan...

Happy Saturday semua...

Pagi yd sunyi memberikan aku kesempatan untuk menceritakan first time aku kene rotan.
First aku kene rotan waktu tu aku darjah 4.Tu lah first aku kene rotan dan itu lah yg paling teruk aku kene.Parents aku xpernah rotan kalau kene pulas telinga tu pernah lah..hahaha..

Sebab aku kene rotan waktu tu ala benda kecik je sebab all of us in that class xboleh buat keje math.Yelah kobayangkan die xajar lagi tp suruh kiteorang buat xke giler nama nye tu??Memang semua xboleh buat.
So memandangkan semua xbuat cikgu aku ni naik angin and rotan dengan bulu ayam yg batang die bile dah pecah plastik die tu just tinggal besi je.Die rotan kat belakang semua.Members aku semua oklah badan doirang berisi kalau aku memang terasa sampai ketulang itam.

Bile balik sekolah aku mandi xrase ape2 tapi bile malam aku mandi pedih woo sakit....Sudah aku mandi entah mcm mane Parents aku ternampak belakang aku dah ade kesan rotan.Mk aku tanye sape ygbuat so aku citerlah.

Malam tu jugak parents ak bawak aku gi klinik and doc suruh ayah aku buat laporan.
Esoknye aku demam and ayah aku pagi-pagi lagi gi sekolah jumpe cikgu tu.Yang xboleh bla nye cikgu besar datang umah lawat aku,segan giler aku.

Berbalik dgn cikgu tu ayah aku buat report.Padan muka die..
Bile aku masuk sekolah popular aku satu sekolah kenal.haha Tapi yg sedihnye ade some cikgu macam nak marah aku ...Lantaklah kalau ank die kene pon mesti buat benda yg sama jugakan.

Lepas beberapa bulan cikgu tu dah kene tukar sekolah.
Selepas beberapa tahun aku jumpe die,die pon dah xkenal aku kot..haha aku dengar die dah xjadi cikgu kene buang lah tu sebab die tu ade masalah mental sikit...hahaa

Tu lah citer aku pagi-pagi buta ni....So kalau korang kene rotan jagan takut ambik tindakan kalau korang xde buat salah disiplin lah.Kalau dah terang-terang salah xpayah ambik tindakan sebab tu memang korang cari pasal.
Ohh ye ayah aku cakap nk rotan boleh tapi dari paras bontot ke bawah tu je..heheh..

No comments:

Post a Comment