Thursday, August 16, 2012

Malaysian Day's and National Days

Assalamualaikum..

Lagi seminggu kita dah nk raya, sungguh cepat masa berlalu bagaikan baru semalam kita berpuasa.Lepas ni kita umat islam akan ditinggalakan bulan ramadhan yg penuh dengan keberkatan dan akan didatangi syawal bagi merayakan umat islam diseluruh dunia setelah sebulan kita berpuasa menahan lapar dan dahaga.

Dalam kegembiraan kita menyambut syawal jgn kita lupa pulak selang beberpa hari kita akan menyambut pula hari kemerdekaan Malaysia yg ke-55 dengan Tema JANJI DITEPATI.. Wahh sudah 55tahun kita merdeka satu jangka masa yg lama.Alhamdulillah Malaysia masih lagi aman dan makmur walaupun ade sedikit masalah drpd pihak2 yg xbertanggunjawab untuk menjatuhkan Malaysia.

Sesungguhnya aku amat berbangga menjadi Malaysian dilahirkan denagara yg aman makmur sejahtera ini. Kita boleh begerak kesana-kesini tanpa ade halangan dan sekatan. Anak-anak kecil juga bebas bermain, gelak tawa mereka meriahkan lagi suasana harian kita orang dewasa.

Bagi aku belajarlah kita rakyat Malaysia erti kesyukuran.Bersyukurlah dengan keaman dan kesejahteraan negara ni, bersyukurlah negara kita xdijajah,ditindas,disiksa. Jangan kita leka dan tidah tau untuk bersyukur. Janganlah kita membuat pekara-pekara yg boleh menjatuhkan kestabilan negara,keaman negara,kemakmuran negara demi memenuhi matlamat  induvidu yg belom tentu tujuanya. Jangan nanti YANG DIKEJAR TAK DAPAT, YANG DIKENDUNG TERCICIR.

And September 16 kita pula akan menyambut Malaysian days sempena kemasukan Sabah dan Sarawak dalam Malaysia. Kalau nk cerita balik memang penatlah nk menaip so baca sendiri ok..hahaha

HAPPY NATIONAL DAYS AND MALAYSIAN DAY!!
and SELAMAT HARI RAYA!!.

No comments:

Post a Comment