Thursday, June 14, 2012

What I Felt (exhausting)!

Assalamualaikum..

Perghh penat giler kebelakangan ni.
Ok today I'd like to tell u about What I think.
Thing dlm ni means Rasa dan fikir . Ok jumaat jun 8 is 1st day aku keje sementara kat Cream & fudge factory Alamanda. Dengan xde pengalamanya yg aku xpernah bekerja pon sebelum ni ak rasa sgtlah bedebar bile first time nk start keje.
Bile dah start keje sejam pertama ok aku diajar mcmne nk ambik order dan kenal 1by1 nama of ice cream. Memang pening arr dah lah banyak dgn namanye yg weird. Ok so aku try lah ambik order dgn first prospect eeerrr mcm mcm kesalahan aku buat walaupon dah diajar tp otak aku masih pening dan bluerrrr giler..

Lepas 3jam kemudian ak rase mcm nk balik je..tp nasib baik aku bersabar,aku memng xde masalah dgn pekerja or boss kat situ tp aku ade masalah dgn menu kat situ.Aku takut aku buat silap dan dgn semua pekara dlm otak ni aku fikir memang banyak kesalah yg aku buat. Sebabtu aku rasa mcm nak balik je.

Lepastu aku kene bediri je, perhh first time lah katakan memng lengguh kaki aku bediri.Perasaan aku waktu tu mcm ape yg aku rase waktu kem UPSR sekolah rendah dulu.Perasaan tu memang xbest hati rase mcm menangis menjerit sekuat nye. Kem UPSR tu sepanjang cuti sekolah,org lain cuti aku xcuti so perasaanya memang sakit. Tapi bile dah 9tahun berlalu aku rase mcm best je waktu kem tu mcm nk gi balik je kem.

So bile aku fikir tentang camp UPSR dgn perasaan ak sekarang bile ingt balik aku rase seronok. Ak rase dan fikir new thing we did memang xbest tp bile dah biasa i think it will be gud. I also think everyone in this world bekerja dan untuk dptka duit bukan senang. So aku buat keputusan untuk be patient and think positive..

I also fikir adik aku dulu lepas spm die keje dan bertahan sampai 3bulan, so takan aku xboleh..Ak mesti buktikan yg aku kuat dan aku mesti fikir yg kerja tu seronok baru keseronokan itu datang.

NOW!! almost a week aku keje dan ak seronok sangat keje kat situ.Alhamdulillah kawan-kawan semua best2 dan boss pon ok lah xgarang sangat.klau buat silap tu memang marah lah tp marah sebab kita buat silap.Keje pon xpenat sgt coz kedai kecik je. First day keje je rase penat lepastu  dah xrase penat yg rase seronok.

Kan best keje xlah aku duk bosan kat umah tu..Aku jugak dapat hasilnya nanti dpt simpan untuk beli ape yg aku nk!! Sambil tu aku dapat pengajaran dan pengalam. Bukan senag nk cari rezeki mcm parents kita yg nk besarkan kita...dan aku jugak dptlah pengalaman buat aiskrim,ambik order dan bersosial sikit.huhuhu

akhirkata dr aku Thanks a lot coz sudi baca citer aku ni..walaupon bahasa dan spelling xbetul sgt...huhu
TQ...

2 comments:

  1. Wahh, kau dah kerja tak bg tahu kan ! Untunglaa. nanti gaji jangan lupa aku k !!!!

    ReplyDelete