Wednesday, November 9, 2011

Ten and few years ago.....

Assalamualaikum...

Kejap je kita dah masuk bulan nov kan...Sesungguhnye masa tu cepat berjalan.Tapi dalam masa yg berjalan laju tu pelbagai peristiwa,tragedi dan mcm2 berlaku btol x??

Hari ni aku nk citer pasal 10years ago.Aku rasa sepuluh tahun tu baru je semalam berlalu tapi bile pikir balik dah lama giler..Dalam masa 10 tahun ape perubahan yg korang dapat???Kalau tanya aku memnag banyak perubahan yg telah aku lakukan.

Kalau diimbas balik waktu tu aku 10tahun..Aku mcm budak 10tahun biasa je ptn2 mesti kuar main.Ahh waktu tu lah jugak first time aku gi camp kat sekolah..Best giler waktu tu aku unit beruniform Pengakap.Bile malam kebudayaan aku and geng berlakon citer Si Tonggeng(si Tanggang)...Tonggeng ni anak derhaka bile die dah khawin dgn ank raja...Ah kalau korang nk tau kiteorg juara mlm tu hadia die Tappuaer jew...hahahaha tapi xpelah waktu tu dah seronok giler kalau hadiah tu bagi kat aku sekarang aku buang je..
hahhaha...best woookkk...

Dalam masa sepuluh tahun kalau dipikir balik aku rase banyak benda yg manis dan pahit.Kalau yg pahit,waktu sekolah dulu aku memang takot nk gi sekolah kalau aku xsiap keje umah.So pagi2 aku mengamuk xnk gi sekolah hahah tapi kene paksa jugak so kene gi jugak,waktu tu gi sekolah naik basikal je jauhnye 1km jugak kot aku rasa..Sampai2 kat sekolah aku dah takot giler.Sampai ade satu masa tu aku ade jugak kene tampar kat cikgu sebab xsiap keje umah dan tersilap tulis dlm buku tatabahasa.....hahaha sampai sekrang aku benci cikgu tu...

Bile naik sekolah menengah aku dah mula kenal dunia sebenar.Bayangkan form1 bile nk gi beli makanan tengok semua besar2..hahah dah mcm ape entah...Waktu sekolah menengah jugak lah aku belajar banyak benda sama ade benda baik and bad thing.Klau dulu bile masuk tandas mane ade bau asap rokok tp bile sekolah menengah tiap kali masuk hidu asap okok.2-3 bulan kat sekolah tu ramai kwn2 aku pon dah terpengaruh dgn abe-abe form2-5 join isap okok.Bukan kat tandas je kat dlm bus sekolah pon diorang isap...
Waktu sekolah menengah lah aku rase perubahan banyak berlaku kpd remaja2 xkira lah aku or sesiapa.Sama ade kite nk ikot jalan baik or pengaruh rakan kearah yg buruk.Itu pilihan masing-masing..

Form1-2 time for honeymoon but masuk form3 peperangan dgn PMR..Korang bayangkan form1-2 aku xbelajar ape pon.Masuk kelas aku tido,borak senang citer aku memang banyak main2..Aku xtau lah PMR masuk form1and2.Waktu form3 lah akukene belajar balik ape yg aku xbelajar waktu 2tahun lepas.Bayangkan banyak tu.Giler memang giler dah lah math and sains in english..haha......REDHO je lah....

............................................setakat ni jelah lagi tahun2 yg selebihnye aku tulis nanti...

No comments:

Post a Comment