Monday, April 23, 2012

Apa salahnya??

Assalamualaikum..
Lama giler aku xupdate blog ni, dah berhabuuk giler dah ni. Maybe sebab aku busy dgn kehidupan skun ni al-maklumlah tahun akhir.
APA SALAH KAMI?
Ah ni tajuk ak ari ni. Ape salah kami??
Aku dulu waktu kat sekolah nakal tu x de lah sangat tapi boleh tahan lah jugak.So ari ni bukan nak cerita zaman dulu2 tapi situasi yg berlaku harini berkenaan dengan pelajar merokok. Salah ke kalau kami pelajar merokok?? Xkiralah student sekolah ke,kolej ke, univ ke asal namanya student adakah kelakuan dgn merokok ini salah?
Waktu kat sekolah kalau ade jeew student isap rokok mesti kene rotan,gantung sekolah and kene detention class. Salah ke kalau diorang merokok?? Kalau benda tu salah kenapa rokok masih dijual secara berleluasa diseluruh Negara. Bile student merokok je mcm2 tanggapan terhadap mereka kata sampah masyarakatlah, budak jahatlah, xde arah tuju, dan mcm2 lagi.
Kalau korang nak tau ade perokok yg merokok from standard 5 lagi tapi die boleh jadi engineer sekarang,ade professor dan doctor. So bagi aku bile student smoke xsemestinya mereka ni sampah masyarakat or bad boy. Salah ke kalau diorang ikut bapak diorang untuk jd perokok??hahaha
Like father like son lah kan.
Dengan apa yg dilakukan, students ni xsepatutnya dikenekan hukuman seperti rotan,gantung,or terima cacian. Mereka bukanya membunuh,mencuri dan merogol.
Ahh satulagi kalau budak perempuan merokok satu je benda yg aku nk bagi tau,
**POMPUAN TU XLEH BUAT BINI….
Assalamualaikum….


No comments:

Post a Comment